IKT-Dokumenter for projekter på DTU

Krav og vejledninger til projekterende og udførende i bygge- og renoveringsprojekter

Når DTU indleder og arbejder med byggeprojekter, i samarbejde med eksterne projekterende og udførende, er det afgørende, at alle parter har en fælles forståelse og et ensartet grundlag at arbejde digitalt ud fra.

DTU’s IKT-Dokumenter er udviklet for netop at sikre, at alle parter i et projekt arbejder struktureret og efter samme retningslinjer. Det skaber en mere effektiv proces fra start til slut, reducerer fejl og sørger for at den færdige bygning er veldokumenteret og klar til drift.

Formålet med dokumenterne er samtidig at skabe et godt samarbejdsmiljø, hvor alle har adgang til – og kan finde – den rette information på det rette tidspunkt. Derved skabes et solidt fundament for et vellykket projekt og et campus kendetegnet af sunde, driftsbare faciliteter.

Dokumenter Versionsdato  Ansvarlig  
IKT Krav - Byggeri og renovering 04.04.2025 CAS Digital
IKT Krav - Landskab og anlæg 04.04.2025 CAS Digital
DTU Identifikationsnøgler 04.04.2025 CAS Digital
DTU Informationshåndtering 04.04.2025 CAS Digital
DTU Kravsskema for "som udført" 08.04.2025 CAS Digital
DTU Aflevering af driftsdokumentation 04.04.2025 CAS Digital
Skabelon for Bygningsdelsliste 04.04.2025 CAS Digital
DTU Standard for Space Management        01.03.2025 CAS Digital
DTU Arealbetegnelse 05.05.2017 CAS Digital
DTU Landmåling 01.03.2020 CAS Digital

Ved spørgsmål kontakt:

Campus Service Digital
Jakob Andreassen
jakoan@dtu.dk