IKT-Dokumenter for projekter på DTU
Krav og vejledninger til projekterende og udførende i bygge- og renoveringsprojekter
Når DTU indleder og arbejder med byggeprojekter, i samarbejde med eksterne projekterende og udførende, er det afgørende, at alle parter har en fælles forståelse og et ensartet grundlag at arbejde digitalt ud fra.
DTU’s IKT-Dokumenter er udviklet for netop at sikre, at alle parter i et projekt arbejder struktureret og efter samme retningslinjer. Det skaber en mere effektiv proces fra start til slut, reducerer fejl og sørger for at den færdige bygning er veldokumenteret og klar til drift.
Formålet med dokumenterne er samtidig at skabe et godt samarbejdsmiljø, hvor alle har adgang til – og kan finde – den rette information på det rette tidspunkt. Derved skabes et solidt fundament for et vellykket projekt og et campus kendetegnet af sunde, driftsbare faciliteter.
Dokumenter | Versionsdato | Ansvarlig |
IKT Krav - Byggeri og renovering | 04.04.2025 | CAS Digital |
IKT Krav - Landskab og anlæg | 04.04.2025 | CAS Digital |
DTU Identifikationsnøgler | 04.04.2025 | CAS Digital |
DTU Informationshåndtering | 04.04.2025 | CAS Digital |
DTU Kravsskema for "som udført" | 08.04.2025 | CAS Digital |
DTU Aflevering af driftsdokumentation | 04.04.2025 | CAS Digital |
Skabelon for Bygningsdelsliste | 04.04.2025 | CAS Digital |
DTU Standard for Space Management | 01.03.2025 | CAS Digital |
DTU Arealbetegnelse | 05.05.2017 | CAS Digital |
DTU Landmåling | 01.03.2020 | CAS Digital |
Ved spørgsmål kontakt:
Campus Service Digital
Jakob Andreassen
jakoan@dtu.dk