Ni DTU-forskere modtager Sapere Aude-forskningsbevilling fra Danmarks Frie Forskningsfond

I alt har 41 talentfulde forskningsledere modtaget 247 millioner kroner til deres banebrydende forskningsprojekter fra Danmarks Frie Forskningsfond under Sapere Aude: DFF-Forskningsleder-programmet.

Janus J. Eriksen
Adjunkt Janus J. Eriksen er en af dette års Sapere Aude bevillingsmodtagere
  • Sapere Aude betyder 'Vov at vide' og gives til talentfulde, yngre forskere, som er parate til at lede et forskningsprojekt på et højt internationalt niveau.
  • Bevillingen giver forskeren mulighed for at udvikle og styrke egne forskningsideer og starte egne forskergrupper. Virkemidlet skal desuden fremme mobilitet internationalt og nationalt mellem forskningsmiljøer.
  • Forskeren kan søge en bevilling på maksimalt 6,2 mio. DKK (inkl. 44% overhead) til et projekt af op til 4 års varighed.

Borja Valverde Pérez

Borja Valverde Pérez Lektor Institut for Miljø- og Ressourceteknologi Telefon: 45251688 Mobil: 52690979

Christian Majenz

Christian Majenz Lektor Institut for Matematik og Computer Science