Studenterkonference

Studenterkonferencen Grøn Dyst bød på pitches og store præmier

Fredag d. 28. juni blev bæredygtighed endnu en gang hyldet på studenterkonferencen Grøn Dyst. Her præsenterede studerende nemlig deres grønne bud på en bæredygtig verden.

Portræt af alle vinderne til Grøn Dyst
Der var konfettiregn over årets vindere af Grøn Dyst og koncerndirektør for Innovation og Entrepreneurskab Marianne Thellersen (t.h.) efter præmieoverrækkelsen. Foto: Marie Bentzon.

Fakta

DTU arrangerer hvert år Grøn Dyst, en studenterkonference lavet for at give de studerende mulighed for at præsentere deres grønne projekter for folk fra erhvervslivet. Formålet er at sikre, at fremtidens ingeniører kan integrere aspekter af social, økonomisk og miljømæssig bæredygtighed samt innovation i deres arbejde.

Grøn Dyst bliver som udgangspunkt afholdt den sidste fredag i DTU’s forårssemester.

For at deltage i konferencen skal de studerendes projekt:

• indeholde et element af social, økonomisk og miljømæssig bæredygtighed
  • være lavet i forbindelse med deres uddannelse.

Læs mere om Grøn Dyst.

Se vinderne af dette års Grøn Dyst herunder:

Portræt af bacherlorkursusvindere
Kategori: Bachelor Course. Titel: Invisible Avian Deterrence: Applications of UV Painted Patterns on Wind Turbines. Hold: Madison Devane, Robert Mayo, Nathan Jacobs. Dekan for uddannelser og studiemiljø Lars D. Christoffersen (yderst t.h.) stod for præmieoverrækkelsen.  Foto: Marie Bentzon.
Portræt af bachelorprojektvindere
Kategori: Bachelor Project. Titel: Increasing Participation Rate in the Danish Colorectal Cancer Screening Program Through User Centered Design. Hold: Emil Lynge Rasmussen, Elias Haslund-Gjerrild. Dekan for uddannelser og studiemiljø Lars D. Christoffersen (yderst t.h.) stod for præmieoverrækkelsen. Foto: Marie Bentzon.
Portræt af kandidatkursusvindere
Kategori: Master Course Titel: Columns made from reclaimed concrete elements - A Study of Process and Product Design. Hold: Luise Dennin, Annika Bang Thomsen. Koncerndirektør for Innovation og Entrepreneurskab Marianne Thellersen (yderst t.h.) stod for præmieoverrækkelsen. Foto: Marie Bentzon.
Portræt af kandidatspecialevinderen
Kategori: Master Thesis. Titel: Multi-day process heat production optimization in volatile energy markets. Hold: Christian Fuglsang. Koncerndirektør for Innovation og Entrepreneurskab Marianne Thellersen (t.h.) stod for præmieoverrækkelsen. Foto: Marie Bentzon.
DTU Skylab under Grøn Dyst
DTU Skylab summede af liv under dette års Grøn Dyst. Foto: Marie Bentzon.
Pitch i gang under Grøn Dyst
Her ses en pitch i fuld gang foran et af dommerpanelerne. Foto: Marie Bentzon.

Marianne Thellersen

Marianne Thellersen Koncerndirektør for Innovation og Entrepreneurskab Mobil: 40 51 44 10