Julia Kirch Kirkegaard modtager ERC Starting Grant 2023

Lektor ved Institut for vind og Energisystemer modtager Det Europæiske Forskningsråds Starting Grant 2023.

Lektor Julia Kirch Kirkegaard
Julia Kirch Kirkegaard modtager Det Europæiske Forskningsråds Starting Grant 2023

Det europæiske forskningsråd ERC støtter forskning i absolut verdensklasse. Bevillingerne gives til excellente forskere på forskellige karrieretrin og skal bruges til at opbygge et team omkring en original og banebrydende forskningsidé. ERC har eksisteret siden 2007 og 10 DTU-forskere hentede i perioden 2021-2022 161 millioner hjem i ERC grants.

ERC Starting Grant er for yngre talentfulde forskere med en ph.d. alder på 2 til 7 år. Som udgangspunkt bevilges der 1,5 mio. euro over 5 år.

Læs mere på ERC’s hejmmeside.

Julia Kirch Kirkegaard

Julia Kirch Kirkegaard Lektor Institut for Vind og Energisystemer Mobil: 93511431