Foto Stamers Kontor

DTU igen i top på rangliste over it-arbejdspladser

Den årlige IT Company Rank, som Ingeniørens Mediehus står bag, har kåret DTU som nummer to i Danmark – kun overgået af Microsoft.

I rankingen ligger DTU nummer et blandt de offentlige virksomheder og samlet set på en andenplads blandt landets mest attraktive it-arbejdspladser. Ialt 1.669 it-professionelle medarbejdere har deltaget i undersøgelsen ved at vurdere landets it-arbejdspladser på en række parametre inden for kategorierne ’kendskab’, ’performance’ og ’appel’. Kategorierne dækker over emner som ’god ledelses- og virksomhedskultur’, ’gode faglige udfordringer’, ’indflydelse og selvstændighed i arbejdet’ og ’udvikling og nytænkning’.

"Vi er meget glade for og stolte over den anerkendelse, vi igen i år har fået i denne ranking," siger universitetsdirektør Claus Nielsen og uddyber:

"På DTU er vi ambitiøse og har et skarpt fokus på at bruge teknologi og digitalisering overalt i vores virke. It er en faglighed, vi forsker i og underviser i, det er et redskab vi har taget til os, når vi underviser digitalt – og it spiller en helt central rolle i vores professionelle måde at administrere universitetet på. Det betyder, at vi på DTU har mange forskelligartede it-arbejdspladser, og der er kæmpe variation i de it-jobs, vi udbyder. Vores flotte placering på denne ranking bekræfter dette, og det er jeg meget tilfreds med.”

Se hele IT Company Rank 2021 her.