Fysik: Øvelsen lægger op til at inddrage fysik som primært fag i relation til målingerne. De målte størrelser, plasmaets temperatur og tæthed, er to ud af tre vigtige størrelser, og indgår i det såkaldte fusions tripleprodukt. Læs mere på Wikipedia
Naturgeografi, samfundsfag, (idé-)historie, dansk: Ved at koble fysik med naturgeografi, samfundsfag, historie eller dansk, kan fokus være på triple-produktets betydning for at realisere fusionsenergi i en fusionsreaktor, fordele og ulemper ved fusionsenergi i det fremtidige elnetværk, fusionsenergiforskning i historisk kontekst, eller en formidlingsopgave om fusionsenergi.
Matematik: Ligesom for de øvrige sekundære fag, vil koblingen til matematik strække sig udover selve øvelsen. Der vil altså ikke være tilstrækkelig matematik i databehandlingen, til at denne alene kan bære det matematiske aspekt. Der er dog gode emner i matematik, der relaterer sig til fusionsenergi og som går udover det, som du har haft i gymnasiet. Det kan f.eks. være den topologiske årsag til, at vi indeslutter plasmaet i donut-former, eller udledning af (nogle af) de ladede partiklers bevægelser i elektromagnetiske felter, som i sidste ende sætter energiindeslutningstiden i triple-produktet, ved hjælp af 3D-vektorgeometri.
I litteraturlisten, som finder i afsnittet 'Litteratur' længere nede på siden, kan du finde links til artikler, som tager udgangspunkt i nogle af forslagene til fagkombinationer.