Cornell University – USA

Formål

Cornell University er et privat Ivy League universitet med hovedcampus beliggende i byen Ithaca, New York State. Universitetet daterer sig til 1865 og har en række campus over hele staten. Der går mere end 25.000 studerende på universitetet, der gennem årene har produceret 50 Nobelprismodtagere.

I 2022 blev DTU medlem af Cornell University’s Global Hubs Network, der giver vores studerende og forskere adgang til samarbejde med en lang række universiteter verden over.

Aktiviteter

• Studentermobilitet: DTU-studerende kan komme på udveksling hos Cornell University
  • Forskningssamarbejde inden for de to universiteters styrkepositioner, eksempelvis rumforskning, energiforskning og healthcare

Læs mere om Cornell på universitetets hjemmeside