Begivenheder og priser

DTU's guldmedalje

DTU’s guldmedalje blev indstiftet i 1997. Medaljen uddeles til en person, der har haft en særlig betydning for DTU. Medaljen uddeles ikke hvert år.

Se nogle af modtagerne

Årets underviser

Prisen som ’Årets Underviser’ uddeles for at anerkende de undervisere, der er særligt dygtige og engagerede og samtidig formår at brænde igennem med deres undervisningsformer.

Se sidste års vindere

DTU Ørsted Lectures

Siden 1998 har DTU to gange årligt inviteret prominente og fremtrædende udenlandske forskere til at holde et fagligt oplæg om deres forskning og resultater så det sættes i et større og mere globalt perspektiv. Det ypperste formål med disse forelæsninger er at inspirere og dele en særlig faglige entusiasme blandt forskere, studerende, alumner og andre interesserede inden for et givent fagligt område.

Se hvem der har givet DTU Ørsted Lectures

Den klassiske doktorgrad (Dr.Techn.)

Doktorgraden i teknisk videnskab, dr.techn., er den højeste danske akademiske udmærkelse inden for ingeniør- og teknisk-naturvidenskabelig videnskab.

Se hvem der har modtaget Dr.techn graden

Æresdoktor

Æresdoktorgraden tildeles personer, der opfylder kravene for at få tildelt dr.techn.-graden, og som har gjort en særlig indsats for DTU.

Se liste over Æresdoktorer

DTU Årsfest

Et af årets højdepunkter på DTU er den traditionsrige årsfest, hvor universitetet:

• hylder årets akademiske landvindinger
  • fejrer fremtidens innovative ingeniører og de ansatte, der er med til at forme dem
  • takker vores enestående samarbejdspartnere, hvis støtte til universitetet er helt uundværlig

Læs mere om DTU Årsfest