Hvad kan jeg læse på DTU?

DTU er Danmarks største uddannelsessted for dig, der vil være ingeniør. Vi uddanner diplomingeniører, civilingeniører og ph.d.er. Her på siden kan du læse om de forskellige typer uddannelser, som vi tilbyder på DTU, og blive klogere på, hvilken slags ingeniøruddannelse der er noget for dig.

Undervisning i Design og Innovation. Foto: Mikkel Strange
Foto: Mikkel Strange

3,5 år

Diplomingeniøruddannelsen på DTU er en af verdens bedste. Du læser på et universitet, hvor du har adgang til engagerede undervisere og unikke faciliteter.

Dit studium er baseret på det såkaldte CDIO-koncept, som afspejler virkelighedens verden og erhvervslivets behov. Det er derfor, du kan gå lige i job, når du er færdig med din uddannelse.

Diplomingeniøruddannelsen

3+2 år

Uddannelsen til civilingeniør (cand.polyt.) er en forskningsbaseret teknisk og naturvidenskabelig uddannelse med en stor faglighed, fleksibilitet og valgfrihed.

For at blive civilingeniør skal du først gennemgå en treårig bacheloruddannelse og derefter en toårig kandidatuddannelse. Undervejs får du mulighed for at fordybe dig i et fagområde, som du er særligt interesseret i.

Bacheloruddannelsen
Kandidatuddannelsen

3 år

Når du er uddannet civilingeniør, kan du fortsætte på ph.d.-studiet, som på DTU er en forskeruddannelse i international topklasse.

Som ph.d.-studerende indgår du i en forskergruppe og skal gennemføre et selvstændigt videnskabeligt projekt, der munder ud i en skriftlig afhandling og et offentligt forsvar af dit ph.d.-projekt.

Ph.d.-uddannelsen